Вчитель: Рябокучма А. Д.
Урок позакласного читання 1 клас
Тема: Казки про тварин. В.О.Сухомлинський «Як білочка врятувала дятла»
Урок позакласного читання 1 клас
Тема: Казки про тварин. В.О.Сухомлинський «Як білочка врятувала дятла»
Мета:Поглибити знання учнів про
казку; вчити визначати головну думку казки. Виховувати інтерес до народної
творчості, збагачувати словниковий запас.
Обладнання: виставка казок, портрет
В.О.Сухомлинського, малюнки білочки і дятла, картки для словникової роботи,
«чарівні» предмети з казок , малюнки дітей.
Хід уроку:
1.Привітання
-Діти,
сьогодні до нас на урок завітали гості, привітайтеся з ними та посміхніться.
Психологічне
налаштування на урок
Діти: Ми
всі – хороші друзі,
Нам весело в гурті.
Ми всі – прекрасні діти
Хороші, золоті.
Вч: -
Сідає першою краса,
тепер сідає сила.
2.Повідомлення
завдань уроку
- Діти,
ми з вами вивчили всі літери алфавіту, закінчили букварний період, тому
сьогодні проведемо незвичайний урок, а урок позакласного читання під назвою
«Подорожуємо Казковою Країною».
- Пропоную підготувати ваш ротик до роботи.
1.Гра
«Підготуй ротик»
* На рахунок 1,2,3 набрали через ніс повітря
і видихнули в трубочку.
* Набрали повітря і видихнули на звук / а/.
Передаємо задоволення.
* Вдихнули повітря і видихнули на звук /о/.
Передаємо захоплення.
* Вправа «Клацанки»
* Робота над скоромовкою
Тишком – нишком
вийшла
мишка
із нори.
1.Прочитайте
очима
2.Прочитайте
голосно із закритим ротом
3.Прочитайте
шопотом
4.Прочитайте
«бджілкою»
5.Прочитайте
швидко
6.Прочитайте
з різною питальною інтонацією
3.Актуалізація
опорних знань
1. Робота з виставкою книг.
Розгляд виставки
2. Бесіда
- Які книжки вам відомі?
- Які сподобались? Чому?
- Яким словом можна назвати твори, які містять
ці книги?(казки)
Вчитель утворює на дошці
асоціативний кущ
про тварин чарівна про людей
Казка
літературна народна
- А що таке казка?
(Казка – це твір, в якому події вигадані, а іноді
фантастичні. Тут говорять тварини, рослини, різні предмети.)
- А
хто пише казки? (письменники, народ)
- Як
називаються казки, написані письменником ?
(літературні)
- А
складені народом? (народні)
- А
які бувають казки? (про тварин, про людей, чарівні)
-
Діти, а які казки ви читали на сьогоднішній урок?
! (казки про тварин)
4.
Робота з книгою «Золоте джерельце»
1. -
Сьогодні на уроці позакласного читання ви познайомитесь з літературною казкою, яку написав письменник, педагог –
Василь Олександрович Сухомлинський. (портрет на дошці)
- Діти,
послухайте і відгадайте загадки. Відгадки «підкажуть» про кого ми будемо читати
казку.
Загадки
1.
Хвіст трубою, спритні ніжки –
Плиг із гілки на сучок.
Носить все вона горішки
В золотий свій сундучок.
(з’являється малюнок білочки на
дошці)
2 .Вірно людям я служу,
Їм дерева
стережу.
Дзьоб міцний і
гострий маю.
Шкідників ним
здобуваю. (малюнок дятла)
- Молодці, гарно відгадали загадки. Тож
казка називається «Як білочка
врятувала дятла» (назва на дошці)
2.Читання
за диктором
Запитання: В яку пору року відбувалися
описані події?
3.Словникова
робота
Робота за картками
А)
прочитайте повільно за вчителем «Луна»
Б)
прочитайте голосно і швидко
Г) прочитайте
мовчки
4.Самостійне
читання «бджілкою»
Запитання: Що вас схвилювало в казці?
А чому ви зраділи?
Руханка
5.Читання частинами
6. Запитання за змістом казки
- Розкажіть про білочку. Яка вона?
- Як білочка врятувала дятла від голодної
смерті?
- Чого вчить ця казка?
7.Читання в особах ( уривок )
5.Обговорення прочитаних книг
1. Бесіда
Вч. – Я
знаю, що ви готували на сьогоднішній урок
позакласного читання казки про тварин . Хто з вас прочитав цікаву
казочку і хоче розповісти про це однокласникам?
- Молодці, дітки.
Пропоную
провести роботу в групах.
2.Робота в групах
(Діти в
групах розповідають, які казки вони прочитали та вибирають учня, який презентує
казку перед всім класом)
Виступи
дітей
1.Назва
казки
2.Хто її
написав
3.Головні
герої
4.Епізод
, який сподобався
4.Що
вчить казка?
3.Розгляд виставки
дитячих малюнків
- Діти по бажанню намалювали малюнки до своїх
казок.
Хто бажає розповісти про свою роботу?
(виступи
дітей)
4. Завдання на
наступний урок позакласного читання
- На наступному уроці ми будемо обговорювати
чарівні казки. Підбираєте, читаєте та малюєте малюнки.
6.
Вікторина «Казкова карусель»
- Діти,
на минулому тижні ми з вами відсилали телеграму – запрошення на сьогоднішній
урок казковим героям. Вони не змогли залишити своїх казок , але надіслали нам
мішок з «казковими» предметами. Спробуймо відгадати з яких вони казок.
Булава
(«Кирило-Кожум’яка», «Котигорошко»)
Рукавиця
(«Рукавичка»)
Яйце
(«Курочка Ряба»)
Повидло
(«Пригоди Карлсона»)
Глечик («Лисиця
і Журавель», «Лисиця і глечик»)
Пір’їна («Кривенька качечка»)
Колосок
(«Півник і двоє мишенят»)
Яблуко
(«Білосніжка та семеро гномів»)
Буквар
(«Буратіно»)
7.Підсумок
уроку
Інтерактивна технологія
«Мікрофон»
-
Почніть зі слів: «Мені сьогодні на уроці сподобалося…»
- Хто з дітей класу на вашу думку був
найактивнішим на уроці?
-
Покажіть свій настрій після уроку долоньками
-Поплескайте
собі за роботу на уроці.
Тема: А. Григорук «В гурті і пісня в лад іде» Читання 3 клас
Мета: Виховувати
любов і повагу до членів своєї родини, до українського фольклору; вчити
визначати дійових осіб твору, виділяти
основну думку, удосконалювати навички швидкого, виразного, свідомого читання.
Обладнання:
картки з іграми, запис українських пісень, картки для аудіювання, фішки для
оцінювання учнів.
Хід уроку:
1.Організація учнів до уроку
-Добрий день,
дітки.
Сідайте дівчатка,
сідайте хлопчики.Пильно погляньте мені в очі.Візьміть від мене уважність,
працьовитість, організованість.
Відчули потребу
працювати? Тоді згадаємо девіз уроку читання:
Красиво і вірно
читаємо,
Чітко
розповідаємо.
Мову свою
розвиваємо.
2.Перевірка
домашнього завдання
* Стисло
перекажіть оповідання «Хто міняє, той нічого не має»
*З’єднайте
частини прислів’їв
Хто міняє,
той штанів
ходить
Поміняв шило
на воли, аби вдома
не були
Міняйло без нічого не має
Проміняв бики
на мило
3.Розвивальні
ігри
* «Хто це?» « Що це?»
-Найдорожча,
лагідна, ніжна, турботлива…(мама)
-Рідна, прибрана,
батьківська, сільська …(хата)
-Українська,
мелодійна, співуча, задушевна…(пісня)
*«Яке слово
заблукало?»
-Україна,
Вітчизна, Батьківщина, українська.
-Спів, співати,
пісня, співачка.
-Які ви знаєте
українські народні пісні?
*«Гостре око»
-Знайди слова у
рядках
р а п і с н я
д у ш а ж е
о н а р о д у
4.Повідомлення
теми і мети уроку
- Діти,
прочитайте назву оповідання А. Григорука , над яким ми сьогодні будемо
працювати.
В ті пі в іде
гур й сня лад
-А перед читанням
твору давайте послухаємо інформацію від голосової пошти.
(Звучить
грамзапис «Зеленеє жито», «Роде наш красний»)
-Діти, коли ви
слухали фрагмент пісні « Роде наш красний» , кого ви уявляли, про кого
думали?
5. Опрацювання
оповідання
1.Читання вчителем
2.Перевірка первинного сприймання (тестування)
-Діти, обведіть кружечком правильну відповідь
*Під гарний настрій сім’я Бубликів любить поспівати
А) вранці, до роботи;
Б )в обідній час;
В) ввечері після роботи
*Першим, як правило , заспівує:
А) дідусь;
Б)Дениско;
В) мама.
*Бабуня позирає на дідуся
А)зі злістю;
Б) лукаво;
В) радісно.
* Денис пустив
А)півня;
Б) курку;
В) гуску.
* Молодець той, хто пісню
А) починає;
Б) кінчає;
В)співає
3.Словникова робота
Гра «Дослідники»
-Знайдіть слова в тексті, які позначені зірочками та відшукайте в словничку
їх значення.
Гра «Я тобі – ти мені»
(Читайлик с. 54)
-Прочитайте в парах слова один одному напівголосно.При потребі виправте
помилку товариша.
«Довідкове бюро»
-Як ви розумієте
вислови:.
.Посидіти проти
сонця – ввечері, коли на небі сходить місяць.
Перевести дух –
відпочити.
Руханка
4.Самостійне
читання
5.Відтворення
змісту за запитаннями з елементами вибіркового читання.
- Як у родині
Бубликів ставляться до пісні?
- Хто перший
заспівувач у сім’ї?
- Хто підхоплював
пісню дідуся?
- Коли
підключались усі інші?
- Прочитайте, яку
пісню любили співати у цій сім’ї?
- Прочитайте, які
почуття охоплювали Дениска, коли він слухав цю пісню.
-Прочитайте
пояснення дідуся, що означає вислів « пустити півня»?
-Як дідусь
похвалив Дениска, хоч він і не зовсім добре заспівав?
-Що автор хотів
показати цим твором?
6.Читання
«Естафета»
7.Гра «Хто так
говорив»
8.Читання уривка
в особах
9.Робота в групах
1група Складіть розповідь за малюнком в підручнику.
2група Знайдіть і назвіть прислів’я і
приказки в тексті.
3група Виберіть прислів’я про пісню.
(презентація
відповідей)
6.Підсумок уроку
- З твором якого
письменника знайомилися на уроці?
- Чим цікаві його
твори?
- Про життя якої
родини пише автор?
- Хто з сім’ї
вам сподобався? Чим?
7.Домашнє
завдання
« Ромашкам» -
навчитися виразно читати та переказувати текст.
«Дзвіночкам» -
скласти розповідь за малюнком і записати її у Читайлик.
-Отже ,дітки, ми
з вами впорались з усіма завданнями.Попрацювали добре.А тепер час відпочити та
заспівати українську народну пісню. Я заведу, а ви підхопіть.
Мета: учити орієнтуватися у структурі тексту; формувати вміння визначати головну думку твору; давати характеристику головним дійовим особам ; порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати мовлення; учити інсценізувати ; виховувати чесність, віру в свої сили.
Зробили
багато - знання будем мати.
Читання 4 клас
Тема: В. Сухомлинський « Як Павлик списав у Зіни задачу» ;
« Найкраща лінійка» .
Мета: учити орієнтуватися у структурі тексту; формувати вміння визначати головну думку твору; давати характеристику головним дійовим особам ; порівнювати вчинки і поведінку персонажів; розвивати мовлення; учити інсценізувати ; виховувати чесність, віру в свої сили.
Обладнання:
портрет В. Сухомлинського, збірка В. Сухомлинського «Гаряча квітка» ,плакати з
висловами, таблиці для словникової роботи тощо.
Хід уроку :
Орг. момент. Привітання
Доброго дня українській землі !
Гарного дня, дорогі вчителі !
Вдалого дня тобі , друже за партою!
Будьмо щасливі всі, ми цього варті!
2.Визначення теми і завдань уроку. Вправа «Очікування»
-
Діти,сьогодні
ми продовжимо вивчення розділу «Світ дитинства».
-
Чого
ви очікуєте від уроку?
-А я очікую від
вас плідної праці. Сподіваюся ви будете активними,дружними, будете виразно
читати , фантазувати. Творчо працювати.
3.Поетична
хвилинка
Читання вірша В.
Симоненка «Ти знаєш, що ти – Людина».
4.Працює
«Довідкове бюро»
«Людина – жива
істота, наділена мисленням і мовленням, здатна створювати знаряддя праці і
користуватися ними».
5.Бесіда
- Як ви думаєте,
кому в людському оточенні не важко бути людиною ?
( Використовується
таблиця 1 )
-Просто чи не
просто бути людиною ?
-Вдома ви
працювали над проблемою : « Що таке характер? Яких рис свого характеру ви
хотіли б позбутися? Як це зробити? (Відповіді дітей.)
6.Слово вчителя
Кожна людина – це
неповторна особистість, унікальна і зовсім
не схожа на
інших. І кожна людина повинна прагнути нести в собі заряд розумного,доброго,
світлого. Відомий кіно митець Олександр Довженко сказав так: «Живи так, щоб усім навколо тебе було
добре».
І якщо людина
навчилася(схема 2 на дошці) любити, поважати, співчувати, захищати,
приголубити, пожаліти, порадити, допомогти, то вона є незмінним претендентом
на щастя .
А пізнати щастя
можна ( «кущ» на дошці) в улюбленій роботі, в родині, в любові, в добробуті. І
тоді, коли ти здоровий..
А сьогодні ми
зупинимося на таких складових щастя, як друзі і успіх.Спочатку про
друзів.
7.Бесіда
-Кого можна
назвати другом?
-Коли виникає
дружба? Що для цього потрібно?
(схема 3 на дошці
)
8.Ознайомлення з
темою і метою
-Прочитайте,
будь-ласка, речення .
…Духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли
вона живе у творчості.Без цього вона – засушена квітка.
-Як ви вважаєте,
хто міг висловити таку думку ?
-Так, дійсно. Ці
слова сказала людина , яка знала душі дітей, яка спілкувалася з ними. Це - В. Сухомлинський.
9.Працює
«довідкове бюро»
Група «Всезнайки»
підготувала коротку біографічну довідку про В. Сухомлинського (розповідає
учень).
Василь
Олександрович Сухомлинський народився у
1918 році у селі Василівка на Кіровоградщині в бідній селянській родині. У
сім*ї , крім Василя, було ще троє дітей. Усі четверо, коли виросли, стали
вчителями.Василь з сімнадцяти років став учителем і залишився ним до кінця
життя.Тридцять два роки він вів свій педагогічний щоденник, а потім його
роздуми у щоденнику ставали книгами. Для наймолодших він написав понад 1500
казок, новел, і ми їх читаємо залюбки.
10.Робота над
оповіданням В. Сухомлинського «Як Павлик списав у Зіни задачу»
а ) Перше читання
з завданням: назвати дійових осіб.
б) Словникова
робота:
зарано – рано
стурбований – схвильований
похнюпив – схилив
п*ять – найвища оцінка у тексті
в ) прочитати
повільно за вчителем( «Луна» )
голосно і швидко;
мовчки;
стурбований списувати
розв*язати помилка
зарано перевірити
почервонів наступного
г) Самостійне
читання із завданням:
-Які риси
характеру виявились у вчинку Павлика:
Лінь.
Не бажання
працювати самостійно.
Нечесність.
Невдячність.
Непорядність.
11. Робота у
зошитах: продовжити міркування
«Павлик почервонів і похнюпив голову,
значить…»
12.Продовження
роботи над текстом
а ) Прочитати
«ланцюжком», підготуватися до читання в особах, до інсценізації .
б ) Читання в
особах.
в ) Творча
інсценізація ( підготували учні з клубу « Юні артисти» )
13. Робота в
групах ( 4 групи )
Перша група
Чи сподобалась вам Зіна ? Що б ви зробили на місці
дівчинки?
Друга група
Про що ви
запитали б у Павлика? Чи хотіли б ви з ним дружити?
Третя група
Дайте поради
Зіні і Павлику.
Четверта група
Складіть
пораду «Що треба для того, щоб виникла дружба»
взаємоповага вміння
пробачати
взаємодопомога вміння поділитися
взаємопідтримка взаємовиручка
14. Робота з ілюстрацією
-Розгляньте
малюнок до твору, знайдіть і зачитайте уривок, який зобразив художник.
15. Робота в
зошитах. Вправа «Співавтор»
Спроба закінчити казку так, щоб Зіна і Павлик
стали друзями.
Робота над
текстом «Найкраща лінійка»
16. Слово вчителя
-А тепер
поговоримо про успіх. Що ж таке успіх?
« довідкове бюро»
Успіх- це певне
досягнення, якому передує захоплення, пошук, робота, а потім знання.
-Як досягти
успіху ?
17. Словникова
робота
Майстерня –
приміщення, або клас, де проводяться уроки трудового навчання.
Кострубата –
шорстка.
18.
Самостійне напівголосне читання (підготуватися до тестування)
Вправа «Бджілка»
Запитання для
тестування
1.Цей твір є :
а ) казкою
б ) оповіданням
2.Миколка і Роман
були:
а )
однокласниками
б ) сусідами
3.За письмові
роботи кращі оцінки:
а ) у Миколки
б ) у Романа
4.Після уроку
мови діти пішли…
а ) у майстерню
б ) додому
5.Краща лінійка
вийшла:
а ) у Миколи
б ) у Романа
6.Для чого Роман
взяв лінійку до класу?
а ) йому було
шкода залишати її в майстерні
б ) хотів
показати, що і він може зробити щось краще
19.Читання вголос
із завданням
-Прослідкуйте, як змінювався настрій у
хлопчиків.
-Які здібності
виявили Микола та Роман?
-Що автор хотів
показати своїм твором?
-Чи переживали ви
подібні почуття?
20.Робота в парах
а )Вправа «
Сорока»
( Діти вимовляють
один одному скоромовку, тримаючись за руки.)
Хитру сороку спіймати морока , а сорок сорок –
сорок морок.
б )Дайте поради
Миколі та Роману.(Перевірка завдання )
21. Висновок
Ніколи не треба
втрачати віру в свої сили.
21. Складання
сходинок успіху
Я знаю
Я хочу знати
Я вивчу
22.Домашнє
завдання
1.Придумати
продовження оповідання
2.Попрацювати з
анкетою – самопізнання та підготуватися до діалогу в парах на тему « Мої сили».
23.Підсумок уроку
-Давайте
підсумуємо все сказане на уроці та складемо побажання собі , друзям ,
однокласникам.
Я бажаю вам бути людиною, мати багато друзів, ніколи не втрачати віри в
свої сили(використовуються
записи на дошці)
24.Діти:
-Ми знаємо, що В.
Сухомлинський своє серце віддавав дітям. А ми – діти, сьогодні хочемо свої
сердечка подарувати Вам.
Додаток
Ти знаєш, що ти –
Людина.
Ти знаєш про це,
чи ні?
Усмішка твоя –
єдина,
Мука твоя –
єдина,
Очі твої одні.
Василь Симоненко
Любов Здоров*я Добробут Родина
Щастя
Робота Успіх Друзі
«Бути людиною, -
відповідала мати. – Це – найголовніше.»
В. Сухомлинський
« Живи так, щоб
усім навколо тебе було добре.»
За О. Довженком
Схема 1
Доброму широкому
Чесному щедрому
Чуйному чемному
Порядному мудрому
Правдивому співчутливому
Наполегливому сердечному
Не байдужому скромному
Схема 2
Любити приголубити
Поважати пожаліти
Співчувати порадити
Захистити допомогти
Схема 3
Допоможе підтримає
Порадить поділиться
Виручить пробачить
Інсценізація
Дійові особи:
Павлик, Зіна, Вчителька.
Павлик. Сиджу над задачею і не можу розв*язати . Краще спишу у когось.У Зіни ,
вона добре розв*язує задачі.
Павлик(до Зіни). На скільки питань задача?
Зіна. На три. А хіба ти не розв*язав?
Павлик. Не вийшла… Дай списати…
Зіна. Ой, Павлику, чого ж ти сам не хочеш працювати? Візьми. (Дає зошит.)
Павлик. Одна дія, друга, третя. Але що це? Зіна помилилась, замість 23 вона
написала 32. Не скажу їй!
Учителька. Я перевірила ваші зошити. У Павлика
«11».Молодець, Павлику, добре попрацював над задачею. А в тебе, Зіно, «9» -
помилку зробила.
Зіна(глянула на Павлика) . Що ж ти за людина?
(Павлик
почервонів і похнюпив голову.)
Читання 2
клас
Тема: Наталя Забіла «Про півника та курочку і про хитру лисичку» (казка)
Мета: Ознайомити
з казкою Н. Забіли «Про півника та курочку і про хитру лисичку».
Виробляти навички
правильного, виразного читання. Формувати уміння читати в особах.
Розвивати мову,
мислення, уміння переказувати.
Обладнання:
Казковий герой Буратіно, картки для тестування, виставка книг Н. Забіли,
малюнки звірів,
прислів’я.
Хід уроку:
1.Організація
учнів до уроку
-Любі, діти! У
наш клас завітали гості щирі. Привітаймо в добрий час їх посмішкою і миром.
Діти: Ми вам
раді, люди добрі,
І вітаєм щиро вас.
І запрошуєм ласкаво
На урок у другий клас.
2. Мовна розминка
- Дихальна
гімнастика
-Робота над скоромовкою
«Соловей солов’ят
од сонечка заслонив»
-Вправи на
римування
Доповни чистомовку
Ма-ма-ма ой
минула вже …(зима)
Оз-оз-оз утіка
лютий …(мороз)
На-на-на надійшла …(весна)
Ки-ки-ки
дзюркотять …(струмки)
Ва-ва-ва зеленіє
…(трава)
Хи-хи-хи прилітають…(птахи)
3.Перевірка
домашнього завдання
1 група – читати
виразно та намалювати малюнки до твору
2 група – знайти
відомості про білочку та журавлика
Оцінювання
відповідей учнів.
4.Повідомлення
мети та завдань уроку
- Сьогодні на
уроці ми прочитаємо ще одну казку Н. Забіли. А про кого вона, ви дізнаєтесь,
коли відгадаєте загадки, які приніс наш друг Буратіно.
(Вчитель читає
привітання від Буратіно та загадки. Діти їх розгадують, а вчитель на дошку
прикріплює малюнки-відгадки)
-Молодці, діти.
Відгадали всі загадки.Отже. ми читаємо казочку «Про півника та курочку і хитру
лисичку»
5.Робота над
змістом казки
1.Читання мовчки.
Тестування.
* Чому півник та
курочка пішли мандрувати по світу
А) їх вигнали з
дому;
Б) їм набридло
сидіти вдома.
*При зустрічі з
зайчиком і білочкою півник
А) зрадів;
Б) злякався;
В) здивувався.
* Запросивши
півника і курочку до себе в гості лисичка подумала «Це ж мені буде добрий
А) обід;
Б) друг;
* Коли півник
виглянув на подвір’я то побачив
А) куряче пір’я;
Б) куряче яйце.
2. Словникова
робота
« Довідкове бюро»
Зухвалі звірі –
ті , що впевнені в собі.
Кислички – дикі,
кислуваті яблука.
Не ймуть йому
віри – не вірять, переконані в своїй правоті.
Рясноцвітні мурави – різнобарвні трави.
3.Читання вголос «
ланцюжком»
4.Поділ тексту на
частини
Робота в парах
-Поділіть казку
на дві частини і підберіть заголовки.
Перевірка(
1частина - Зустріч з незнайомцями
2 частина – Лисиця
та вовк лишилися без обіду)
Руханка
Два півники, два півники
Горох молотили.
Дві курочки-чубарочки
До млина носили.
Цап меле, коза засипає.
А маленьке козенятко
На скрипочці грає.
5.Робота над 1 частиною
* Вибіркове читання
- знайдіть і прочитайте опис зайчика . білочки.
- прочитайте усі три прохання курочки. Чим кожне з
них відрізняється.
-знайдіть речення , які потрібно читати з
питальною інтонацією.
6.Робота над 2 частиною
* Читання в особах
- Чому півник і курочка не могли відразу повірити зайчикові та білочці, що
лисиця є не такою, якою була при першій зустрічі?
- Як ви гадаєте, для чого письменниця розповіла нам про це?
- А чи могла казка мати другий кінець?
7.Робота з прислів’ям
- Послухайте прислів’я і виберіть те , яке найбільше підходить до
казки.
6.Підсумок уроку
- Що ви запам’ятали про Н. Забілу?
- Про що вона писала у своїх творах?
- З яких творів ці рядки?
* «Полетіла швидко бджілка, понесла усім листи…»
* «Підростуть в маляток крила, мати їх навчить літать…»
* «Завжди з нами був у забавках, з нами грався та гуляв…»
7.Домашнє завдання
1група – Читати казку виразно та переказувати стисло.
2група – Написати твір-міркування «Яким має бути справжній друг».
- Як підсумок можу одне лиш сказати.
Читання 1 клас Тема: Закріплення знань про звук / г / , букви « Гг ».
Мета: Закріплювати літературну вимову
звука / г /; формувати
в учнів навички читання з буквою « ге »; удосконалювати вміння
робити звуковий аналіз слів ; розвивати мовлення учнів; виховувати у них
почуття взаємодопомоги.
Обладнання: абетка, фішки для
моделювання слів, таблиці для читання, малюнки звірят , грамзапис для руханки.
Хід уроку:
1.Привітання
Психологічне налаштування на урок
Ми всі – хороші друзі,
Нам весело в
гурті.
Ми всі –
прекрасні діти,
Хороші , золоті.
Учитель: - Сідає
першою краса, тепер сідає сила.
2.Повідомлення завдань уроку.
- Діти, сьогодні
до нас на урок завітали звірята з лісової школи.
Вони підготували
для вас завдання. І щоб ви гарно їх виконали, давайте зробимо зарядку для
язичка.
Гра «Підготуй
ротик»
1.Артикуляційна
вправа « Гойдалка »
2.Вправа «
Клацанки »
3.Вправа « Піддуй
кульку»
4.Вимовляння
скоромовки ( на вибір дітей )
1.Завдання від Зайчика
Гра « Назви літери»
«Диригент» -
учень указкою показує літери, які називають діти.
Учитель:
-Назвіть букви ,
що позначають голосні звуки.
-Назвіть букви,
які пом”якшують приголосні
звуки.
-Назвіть букву ,яка
не позначає ні голосного, ні приголосного звуків
2.Завдання від Ведмедика
1.Читання
складової таблиці
.* читання
обернених складів
*прочитайте склади і утворіть слова
*прочитайте «дощиком»
*прочитайте « лавиною»
*прочитайте скоромовкою
*читання слів з карток
3.Завдання від Їжачка
Відгадування
загадок та викладання відгадок звуковими фішками на планшетах
1.Я падаю на ваші хати.
Я білий, білий, волохатий.
Я прилипаю вам до ніг,
Я називаюсь просто …( сніг)
Учитель
-Пропоную погратись у гру «І добре , і погано»
Дайте відповіді на запитання.
-Чому сніг – це добре?
-Чому сніг – це погано ?
-Чому діти люблять сніг?
-Які звірята можуть не побачити сніг?
Викладання слова сніг на планшетах
2.Маленький,
міцненький,
Крізь землю пройшов і
Шапочку собі знайшов. ( гриб )
Викладання слова гриб
на планшетах
3. У воді
купається –
Сухим залишається. ( гусак)
Викладання слова гусак
на планшетах
Руханка
Учитель
-У країні
казочок жив Ведмедик й Їжачок.
Що ж це роблять ці звірятка?
В них почалася зарядка…
4. Завдання від Білочки
Прочитай!
Робота з букварем с. 80-81
-прочитайте слова
назви птахів
-прочитайте слова
назви рослин
-прочитайте слова
з двома
літерами о
-прочитайте імена людей
-прочитайте клички
тварин
-прочитайте
речення про гуску з гусаком
5.Завдання від Кота в чоботях
Прочитайте
надруковані на дошці речення.
-Ти міг би
розказати казку?
-Та у мене казок
торба! Будь ласка!
Учитель
-Поясніть
розділові знаки в кінці речень.
-Діти, хто з вас
хоче сьогодні розказати казку?
(Виступи дітей)
Читання вчителем
казки « Півень і собака»
-Які ще казки ви
знаєте , де тварини допомагають один одному?
Підсумок уроку
Інтерактивна технологія «Мікрофон»
-Почніть зі слів: « Мені сьогодні на уроці сподобалося…»
-Покажіть свій настрій після уроку долоньками.
-Поплескайте собі за роботу на уроці.
Дзвінок вчителя
Немає коментарів:
Дописати коментар